Reisverlag dag 1-4 - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverlag dag 1-4 - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverlag dag 1-4

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

19 November 2015 | Thailand, Singburi

Thailand 2015:
-Dag 1 (13/11): vertrek vanaf Schiphol naar Parijs. Twee uren overstaptijd ib parijs en daarna vlucht richting bangkok. Enkele uren later worden de aanslagen gepleegd in parijs. Daar heb ik veel geluk gehad!

Dag 2 (14/11): 7.00 aankomst in bangkok. Door de paspoortcontrole komen was even spannend, omdat ik het adres niet wist. Uiteindelijk toch gevonden en dus kon ik het land in. Eenmaal de contactpersoon gevonden bleek dat ik tot 15.00 moest wachten totdat we richting singburi zouden vertrekken. Dat waren 7 erg lange uren. Uiteindelijk zijn we met 3 personen naar singburi gebracht. Eerst met de trein, daarna de taxi, de bus en het laatste stuk met een truck waarbij je op de achterbank zit. Toen we aankwamen werd ik meteen door een aantal gezellige mensen verwelkomd en heb ik tot het eind van de avond gezellig kennis met hun gemaakt. De meesten komen uit Duitsland, maar ik heb ook al enkele Denen ontmoet en nog een paar anderen die allemaal uit verschillende landen kwamen.

Dag 3 (15/11): Op zondag wordt er weinig gedaan in singburi. Iedereen hangt wat rond en kletst met elkaar. Op die manier heb ik nog een aantal mensen leren kennen. Verder was het een dag waarop weinig gebeurde en iedereen wat aan het uitrusten was. Tegen het einde van de dag verliet een aantal mensen het kamp om naar een bepaald project te gaan. Ze komen volgend weekend weer terug. Aan het einde van de dag is onze vierpersoonskamer ook volledig bezet. Één Nederlander, Dean (18), hij gaat net als mij de introductieweek doen. Een Thai, Birdy (29), woont in Bangkok en gaat het teaching project doen. De laatste die aankwam was Joe (29) uit Canada. Hij is vrijwilligersbegeleider en gaat helpen bij het orphanage project. Hij kent dit kamp als zijn broekzak en heeft me al vele tips gegeven over hoe je je verblijf hier makkelijker kunt maken.

Dag 4 (16/11): Vandaag vertrekt een groot aantal mensen om de rest van de week te helpen bij een project. Wij blijven hier met een groep van 8 voor de introductieweek. Onze groep bestaat uit 3 wat ouderen (allemaal rond de 40) en de 5 anderen zijn tussen de 17 en 21 jaar. Gek genoeg zijn we met 3 Nederlanders in deze groep. De andere nationaliteiten zijn: Engels, Zweeds, Duits en Chinees. De andere projecten die hier blijven zijn teaching en orphanage. Om 9.30 uur ontmoeten we onze gids voor deze week, Nong. Ze komt zelf uit thailand en weet vanzelfsprekend alles van de thaise cultuur. We beginnen de dag op een kleine markt vlakbij de accommodatie waar we dingen kunnen kopen die je bijvoorbeeld bent vergeten in te pakken. Daarom heb ik er een zonnebril gekocht voor 69 baht (ongeveer €1,50). Daarna zijn we in de truck vertrokken naar een prachtige plek aan de rivier waar we onze lunch kregen met o.a. rijst, kip en kokosnootsoep. Na de lunch reden we verder in de truck richting een tempel in singburi met een enorm boeddhabeeld. Ik geloof dat het de grootste van Thailand is. Hier hebbem we op de echte boeddhistische manier gebeden en de hele tempel bekeken. Hierna zijn we teruggereden naar ons kamp en kregen we Thaise les van onze gids. We hebben basiszinnetjes en woordjes geleerd die goed van pas kunnen komen voor de rest van de tijd. Om 5 uur gingen we eten en om 17.45 kwam een grote groep schoolkinderen ons een muziekaal optreden geven. De jongens drummen, de meisjes dansen. We werden door deze meisjes na enige tijd uitgenodigd om mee te dansen en dat konden we natuurlijk niet weigeren! We kregen een speciale ketting om en hebben vrolijk meegedaan. In de avond hebben we nog gezellig met een groep gezeten in de bar tegenover het kamp en voordat je het weet is het alweer bedtijd.