Reisverslag dag 7&8 - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 7&8 - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 7&8

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

20 November 2015 | Thailand, Singburi

Dag 7 (19/11): We beginnen de dag in een vrij nieuw gebouw waar een speciaal kleed voor de koning wordt geweven. Dit gaat allemaal handmatig. Erg knap om te zien hoe dit wordt gemaakt. Het maken van dit kleed duurt in totaal 2 maanden, en dan is het voor de verjaardag van de koning in december af. Daarna nemen we een kijkje op een plaats waar een aantal mannen houten kunstwerken maken. Ik had deze dingen wel vaker gezien, maar om te zien hoe dit allemaal handmatig gedaan wordt geeft zo'n kunstwerk toch wel iets extras. Na de kunstwerken rijden we door naar twee scholen, wat denk ik mijn hoogtepunt tot nu toe is. Eerst nemen we een kijkje op een peuter/kleuterschool. De kinderen zijn aan het dansen als we binnenkomen en even later leren ze het getal 4 te schrijven. Wij mogen bij de kinderen zitten en een beetje met hun spelen. Alle kinderen zijn opvallend rustig, totaal geen drukte en ruzie en de twee juffen gaan ook heel leuk met ze om. We waren het er allemaal over eens dat de juffen de kinderen geweldig behandelen en een hele makkelijke en rustige klas kunnen creëren. Alle juffen hebben hier duidelijk veel plezier in hun werk! Het onderwijs lijkt hier wel in goede handen te zijn. Bij deze leeftijdscategorie wordt het engels ook al een beetje aangeleerd. Daarna nemen we nog kort een kijkje op een basisschool, maar dit is maar voor heel even. We zwaaien even naar de kinderen, lopen wat op het plein rond en dan vertrekken we naar onze volgende bestemming: een museum. Dit gaat vooral over hoe Thailand er vroeger uitzag en op welke manier het volk vocht tijdens oorlogen. Dit is wel leuk om even in te kijken, maar we gaan er uiteindelijk niet heel lang heen. Na de lunch bezoeken we een tempel die ik van alle tempels waar we geweest zijn het mooist aangekleed vind. Na wat rond te lopen door de tempel worden we door een monnik allemaal besproeid met heilig water. Daarna gaan we nog met hem op de foto. Na de foto vertrekken we naar een "westerse tempel": een winkelcentrum. Ik ben echter vrij gauw uitgekeken op de winkels en loop maar wat rond. Hierna gaan we terug naar het kamp voor eten. De rest van het kamp gaat na het eten óók naar het winkelcentrum maar omdat wij er al geweest zijn gaan we niet mee. We blijven met een erg klein groepje achter en ik ben eigenlijk best wel moe van het laat naar bed gaan van woensdag. Daarom ga ik dit keer maar eens wat vroeger naar bed.

Dag 8 (20/11): Vandaag is de laatste dag van de introductieweek. We beginnen bij onze laatste tempel. Hier staat de "Buddha footprint". Hier kun je geld doneren en een wens doen. Daarna gaan we richting een grote trap gesplitst in 3 wegen. Elke weg heeft een andere betekenis: love, luck en health. Je kunt één trap kiezen om over te lopen en dit is dan ook je wens. Tijdens het lopen over deze lange trap moet je je adem inhouden. Ik ben over de luck trap gegaan en ik heb mijn adem in kunnen houden :) We rijden verder voor lunch en na de lunch gaan we richting Monkey Town. Monkey Town blijkt gewoon één grote rots met allemaal aapjes erop. We krijgen één zakje met pitjes om ze te voeren. Als ik één pitje in mijn hand krijg gedrukt heb ik meteen de aapjes overal zitten. Op je hoofd, rug, arm, ze klimmen overal. Geweldig fotomoment natuurlijk. We vermaken ons er een hele poos en uiteindelijk gaan we met de truck naar het immigratiebureau omdat mijn visum verkeerd is gestempeld op het vliegveld. Na een lang uur wachten krijg ik dan eindelijk mijn paspoort terug en kan ik officieel 2 maanden in Thailand verblijven. Als we eenmaal terug zijn, zijn er veel mensen die het kamp verlaten en verder reizen. Gedurende het weekend zullen er weer nieuwe reizigers komen. Zondag zullen we naar Umphang reizen om een week met olifanten te werken. We hebben vandaag de introductieweek afgesloten. Het was een superweek! Ik heb veel geleerd over de Thaise cultuur en hoe je je hier moet gedragen. We sluiten de dag af in de bar met een hapje en een drankje en een gezellig kaartspel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Thailand 2015

Reis naar Thailand

Recente Reisverslagen:

22 December 2015

Reisverslag dag 40 (LAATSTE dag!!)

21 December 2015

Reisverslag dag 39

20 December 2015

Reisverslag dag 38

20 December 2015

Reisverslag dag 37

19 December 2015

Reisverslag dag 36
Sjirk

van 13-11-2015 t/m 23-12-2015 op reis in Thailand

Actief sinds 08 Nov. 2015
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 2487

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 23 December 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: