Reisverslag dag 14 - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 14 - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 14

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

26 November 2015 | Thailand, Umphang

Dag 14 (26/11): Voor vandaag staat er een dagje waterval op het programma. We gaan de Thi Lo Su waterval, de grootste van Thailand. Het is volgens mij helemaal niet zo ver bij onze accommodatie vandaan, maar toch gaan we een lange autorit van 2 uur tegemoet. Het eerste halfuur is er niets aan de hand. De weg is prima en we zitten rustig met zijn allen achterin de truck. Maar dan gaat het echte werk beginnen. Na een halfuur op geasfalteerde weg te hebben gereden moeten we de rest afleggen in de jungle. Dit is allemaal onverhard. Overal zitten ontzettend grote hobbels en gaten in de weg en het heeft me verbaast me aan het eind van de rit dat we niet één keer vast hebben gezeten. Het is nou niet wat je noemt een comfortabele autorit, maar het heeft ergens ook wel weer wat. Als we aan zijn gekomen moeten we eerst nog een halfuur door de jungle wandelen en dan komen we na al dat reizen uiteindelijk aan bij de waterval. En dat ziet er prachtig uit. Het is erg groot en de rest van de omgeving is ook schitterend. We gaan al snel richting het water om even te zwemmen, ook al is het water erg koud. We zwemmen ook achter de waterval langs en er onderdoor, erg grappig om te doen. Op een gegeven moment zien we twee mannen van een deel van de waterval afspringen. Dat vind ik er zo spectaculair uitzien dat ik dat ook meteen wil doen. Ik klim met de twee mannen mee naar boven en zo spring ik van weet ik hoe veel meter in één keer naar beneden! Dat gevoel is echt kicken en dus ga ik nog een keertje. Na de tweede sprong spreekt een Thaise toerist me aan en die begint een praatje met me te maken. Als hij erachter komt dat ik uit Nederland kom wil hij ineens een foto van mij maken. Voor mij geen probleem en zo'n foto is voor mijzelf natuurlijk ook best leuk. Later kom ik er ook achter dat hij me blijkbaar gefilmd heeft tijdens één van de twee sprongen. Hij wil zijn beeldmateriaal graag met mij delen dus heb ik mijn naam doorgegeven voor Facebook. Als hij hoort dat ik volgende week naar Chang Rai ga voor een nieuw project, vertelt hij mij dat hij daar kort geleden ook geweest is. Ik krijg meteen zijn iPad in mijn handen gedrukt en ik kan al zijn foto's van Chang Rai bekijken. Ik vind het heel aardig van deze meneer en hij is ook heel enthousiast. Ik vind het heel bijzonder op welke manier ik deze man heb ontmoet en ook wel grappig. Uiteindelijk gaan we na een uurtje of twee terug naar de auto voor een weer hobbelige en onrustige terugreis. Als we dat na twee uren weer overleefd hebben zijn we rond etenstijd weer terug en na het eten blijven veel mensen deze avond wat op hun kamer. Vandaag heerst er niet echt een stemming om even gezellig te kaarten of zo, maar dat geeft niet. Morgen hebben we weer een druk maar leuk programma! We gaan dan weer olifanten verzorgen en daarna gaan we de jungle in! We gaan ook in de jungle kamperen. Dit zal ook meteen onze laatste nacht zijn in Umphang want zaterdagmiddag vertrekken we weer naar ons basiskamp in Sungburi. Daar zal ik echter niet lang verblijven want zondagavond vertrek ik alweer naar Chang Rai om een week door te brengen bij een Hill Tribe. Er staan nog een heleboel leuke dingen voor de boeg de komende dagen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Umphang

Thailand 2015

Reis naar Thailand

Recente Reisverslagen:

22 December 2015

Reisverslag dag 40 (LAATSTE dag!!)

21 December 2015

Reisverslag dag 39

20 December 2015

Reisverslag dag 38

20 December 2015

Reisverslag dag 37

19 December 2015

Reisverslag dag 36
Sjirk

van 13-11-2015 t/m 23-12-2015 op reis in Thailand

Actief sinds 08 Nov. 2015
Verslag gelezen: 43
Totaal aantal bezoekers 2469

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 23 December 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: