Reisverslag dag 33 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 33 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 33

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

19 December 2015 | Thailand, Krabi

Dag 33 (15/12): Ook deze dag begint weer vroeg omdat ik een vroege bus moet pakken. Na een klein ontbijtje en mijn spullen in te hebben gepakt ga ik de bus in. Ik neem afscheid van Cedric waar ik de afgelopen paar dagen mee ben omgegaan. We konden het erg goed met elkaar vinden en hebben een gezellige tijd gehad! Na een klein ritje met de bus stap ik op de boot die van Phuket naar Krabi gaat. De boot stopt op Ao Nang beach en vanaf daar pak ik de bus naar Krabi Town, waar mijn hostel zit. De omgeving hier bevalt mij meer dan Phuket omdat alles wat groener aangekleed is met veel boompjes en je ziet veel meer hoge rotsen. Eenmaal aangekomen is het nog maar 11.30 uur. Ik kan nog niet inchecken omdat de kamers nog worden schoongemaakt. Na wat lunch te hebben gehaald ga ik het kleine centrum verkennen om te kijken wat hier allemaal te doen is. Uiteindelijk beland ik bij een Tourist Information, de beste plek om de regio te leren kennen. De man die mij helpt is echter geen Thai, maar een Amerikaan. Hij geeft me een paar goeie tips over leuke bezienswaardigheden en juist de minder mooie dingen. Uiteindelijk boek ik een kanotocht voor morgenochtend en zal ik 's middags naar Railay Beach gaan, wat erg mooi schijnt te zijn. De man is erg aardig en helpt me ook erg goed. Als ik mijn informatie heb blijf ik zelfs nog een hele poos zitten om gezellig te praten. Voordat ik het weet zit ik alweer een hele poos daar terwijl ik maar de helft van de tijd informatie heb gekregen. Als ik terugkom naar het hostel kan ik eindelijk inchecken. Als ik de kamer heb gevonden ga ik het centrum weer in voor een taxi. Ik wil deze middag namelijk graag naar de Tiger Cave Temple, die zo'n 20 minuten rijden van het centrum ligt. Omdat het hostel bij mijn aankomst enigszins verlaten was heb ik nog niemand ontmoet en ga ik dus maar alleen naar de Tiger Cave. De naam is echter spectaculairder dan de tempel. De legende gaat over een tijger die ooit de tempel bewaakte maar sinds een bepaalde tijd nooit meer gezien is. De tempel is echter nog steeds mooi om te zien. Maar dan komt het echte werk. Vlakbij de tempel is een berg en bovenop die berg is een groot Boeddhabeeld én een prachtig uitzicht. Deze top kun je echter alleen bereiken met de trap en deze uitdaging neem ik dan maar aan. Ondanks dat het voor voetbal winterstop is heb ik vandaag duidelijk mijn training. Na een vermoeiende tocht omhoog krijg ik wel een mooie beloning: een erg mooi uitzicht. Één kant is erg plat, terwijl de andere kant erg mooi bergachtig is. Hier geniet ik een mooie poos van het uitzicht voordat ik weer naar beneden ga. Op een van de laatste treden kom ik allemaal wilde aapjes tegen, erg leuk. Sommigen spelen, anderen slapen of vlooien elkaar. Daarna neem ik nog een kijkje in een klein, aangelegen bos waar ook enkele grotten zijn. Als ik later terug ben in het hostel ontmoet ik een aantal nieuwe mensen en ga ik met hun naar de nachtmarkt om eten. Dat smaakt erg goed! Als we klaar zijn met eten vertrekken we weer naar het hostel. Hier beleven we een rustige avond en ga ik niet te laat naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Thailand 2015

Reis naar Thailand

Recente Reisverslagen:

22 December 2015

Reisverslag dag 40 (LAATSTE dag!!)

21 December 2015

Reisverslag dag 39

20 December 2015

Reisverslag dag 38

20 December 2015

Reisverslag dag 37

19 December 2015

Reisverslag dag 36
Sjirk

van 13-11-2015 t/m 23-12-2015 op reis in Thailand

Actief sinds 08 Nov. 2015
Verslag gelezen: 46
Totaal aantal bezoekers 2470

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 23 December 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: