Reisverslag dag 38 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 38 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 38

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

20 December 2015 | Thailand, Bangkok

Dag 38 (20/12): Als ik wakker word is bijna de hele slaapzaal alweer leeg. Op het moment dat ik om eten ga heb ik eigenlijk nog geen flauw idee wat mijn planning voor vandaag is. Toevallig ontmoet ik een Nederlander die blijkbaar in hetzelfde hostel overnacht. Hij vertelt dat hij gisteren naar de grote weekendmarkt is geweest en dat klinkt erg leuk. De enige kans om daar nog wat van te zien is vandaag, want morgen is het geen weekend meer. Ik neem de tuk tuk (dat wou ik per se een keer hebben gedaan) naar het treinstation. Dit is een station voor de skytrain. Je kunt van hieruit erg mooi over de hele stad kijken en uiteindelijk stopt de trein precies bij de markt. Als ik op de markt aankom zie ik wel dat deze echt gigantisch is. Is heb een boel leuke markten gezien, maar dit is toch met afstand de grootste. Er staan hele leuke kraampjes en je kunt hier werkelijk alles kopen. Een onderdeel daarvan is dan wel het onderhandelen. Dat ligt mij niet echt, maar ik kan van een aantal souvenirs toch een klein kortinkje krijgen. Ik vermaak me een hele poos op de markt omdat naast het gevarieerde aanbod er ook enkele leuke optredens zijn. Uiteindelijk ga ik op het eind van de middag weer terug naar het hostel om mijn spullen op te bergen. Het eerste stuk weer met de skytrain, het tweede stuk doe ik dit keer bij iemand achterop de brommer. Ik vind dat namelijk wel een makkelijke, gezellige en goedkope manier van reizen. Als ik terug ben in het hostel spreek ik met dezelfde Nederlander van vanochtend af om wat te eten. Hij vertrekt morgen al richting Nederland en heeft er ook een reis van anderhalve maand op zitten. Na een erg gezellig etentje gaat hij terug naar het hostel om zijn tas te pakken. Ik verken de lokale kleine markt nog even. Niet veel later ga ik ook maar naar het hostel en pak ik mijn tas ook in. Morgen ga ik namelijk naar een ander hostel hier vlakbij, maar waarschijnlijk wel iets netter en schoner. Lijkt me niet verkeerd voor de laatste twee nachtjes. Wat er verder op de planning staat zal ik in de loop van de dag wel zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand 2015

Reis naar Thailand

Recente Reisverslagen:

22 December 2015

Reisverslag dag 40 (LAATSTE dag!!)

21 December 2015

Reisverslag dag 39

20 December 2015

Reisverslag dag 38

20 December 2015

Reisverslag dag 37

19 December 2015

Reisverslag dag 36
Sjirk

van 13-11-2015 t/m 23-12-2015 op reis in Thailand

Actief sinds 08 Nov. 2015
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 2494

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 23 December 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: