Reisverslag dag 39 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 39 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 39

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

21 December 2015 | Thailand, Bangkok

Dag 39 (21/12): Deze ochtend moet ik mijn hostel verlaten. Ik heb gisteren een wat duurder hostel geboekt op een kwartier lopen van mijn huidige locatie. Ik vind dit namelijk niet een mooie schone, gezellige plek en wil liever mijn laatste paar dagen op een goede plek doorbrengen. Na zo'n kwartier lopen inclusief enkele minuten navigatiehulp van een lokale inwoner kom ik aan op mijn nieuwe slaapplaats. Dit ziet er veel gezelliger en netter uit. Het is echter nog ochtend dus kan ik nog niet inchecken. Ik kan mijn spullen al wel alvast opbergen. Op aanraden van de Nederlandse jongen die ik gister heb gesproken besluit ik om naar de Chinatown te gaan. Vlak voordat ik weg zal spreek ik met iemand uit het hostel, Kevin, en heeft toevallig dezelfde plannen. Daarnaast is hij ook nog eens Nederlands. Ik kom die Nederlanders nu ineens echt veel tegen! Samen bezoeken we de Chinatown via een aantal andere mooie punten in Bangkok. Er is een soort markt gaande maar de weggetjes zijn ontzettend nauw. Iets kopen hier is niet nodig, want werkelijk alles is rotzooi. Er zit totaal niks nuttigs tussen. Dat maakt deze markt ook wel weer wat het is en het is best wel grappig om er doorheen te lopen. Er worden onder meer glitters, ontelbaar veel kerstversiering en Lego-horloges verkocht... Hier kijken we een poosje zonder natuurlijk iets te kopen en daarna gaan we wat eten. Na het eten lopen we met een soort omweg terug naar het hostel en onderweg stoppen we even bij de supermarkt. Hier halen we even wat te drinken en tijdens ons Nederlandse gesprek worden we door iemand aangesproken, ook een Nederlander. Hij heet Remco en is nog maar een halve dag in Thailand. Hij heeft verder nog niet echt mensen ontmoet en loopt even een eindje met ons mee. Uiteindelijk eindigen we op een terras voor een drankje. Daarna gaan we op aanraden van Kevin, die er al 5 maanden reizen op heeft zitten, een Thaise massage doen. Dat is toch een stukje cultuur wat ik hier nog niet meegepikt had. Het is best wel ontspannend, en soms ook wel even pijnlijk. Het is uiteindelijk best wel grappig en gezellig en na de massage gaan we met zijn drieën wat eten bij een restaurantje. Dat smaakt allemaal prima. Als we klaar zijn is het al een tijd avond en gaan we allemaal terug naar ons hostel. Remco zit ergens anders dus splitsen we halverwege. We hebben een gezellige dag gehad op deze manier! Als we terug zijn bij het hostel rust ik daar even lekker uit. Kevin gaat vanavond weg naar het vliegveld om terug naar huis te gaan. Hij heeft me gedurende de dag aardig wat dingen over Bangkok verteld dus ik vind vast wel iets leuks voor morgen! Als ik afscheid van hem heb genomen pak ik mijn eigen tas ook al enigzins in. Alles wat ik niet meer gebruik gaat onderin en mijn kleren voor de terugreis liggen alvast klaar. Ik ga hier mijn laatste twee nachten doorbrengen en dan woensdagochtend richting het vliegveld. Morgen de dag nog even mooi vullen en dan zit deze geweldige trip er alweer op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand 2015

Reis naar Thailand

Recente Reisverslagen:

22 December 2015

Reisverslag dag 40 (LAATSTE dag!!)

21 December 2015

Reisverslag dag 39

20 December 2015

Reisverslag dag 38

20 December 2015

Reisverslag dag 37

19 December 2015

Reisverslag dag 36
Sjirk

van 13-11-2015 t/m 23-12-2015 op reis in Thailand

Actief sinds 08 Nov. 2015
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 2476

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 23 December 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: