Reisverslag dag 40 (LAATSTE dag!!) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 40 (LAATSTE dag!!) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 40 (LAATSTE dag!!)

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

22 December 2015 | Thailand, Bangkok

Dag 40 (22/12): De laatste volledige dag in Thailand is aangebroken! De tijd is hier veel te snel gegaan! Ook voor deze allerlaatste dag heb ik totaal geen planning klaarliggen. Ik ga eerst rustig buiten zitten en hoor daar een paar anderen over de highlights van Bangkok praten. Daar heb ik wel oren naar dus voeg ik me in het gesprek. Uiteindelijk gaan we met drie personen, die ik dus net heb ontmoet, richting de belangrijkste tempel van Bangkok én Thailand. Onze plannen veranderen echter al tijdens de wandeling en uiteindelijk gaan we naar de grote rivier. Hier pakken we een soort bootbus die op verschillende haltes aan het water stopt. Uiteindelijk stoppen we ergens buiten het centrum en hier gaan we wat eten en drinken. Daarna pakken we een skytrain om de stad nog een keer van boven te bekijken en vervolgens stoppen we bij het Victory Monument. De rotonde er omheen is erg groot maar het monument zelf is niet erg bijzonder, maar wel hoog! Daarna pakken we een bus terug naar het hostel. Zo hebben we ons toch de hele dag goed vermaakt en hebben we eigenlijk niet echt iets bijzonders gezien... 's Avonds gaan we vlakbij het hostel wat eten en lopen we daarna nog even over de markt van Khao San Road. Eenmaal terug bij het hostel kan ik mijn laatste spulletjes nog even inpakken. Gelukkig heb ik het meeste gisteren al gedaan. Morgen moet ik voor het eerst sinds mijn eerste dag weer een spijkerbroek en schoenen aan! Gelukkig is het op de airport koel dus dat is een goed begin voor het wennen aan de Nederlandse temperaturen. Ik heb in heel Thailand fantastische dingen gezien en gedaan. Bangkok was ook mooi maar heeft me toch niet bepaald zoveel gedaan als de rest van het land. Het is hier toch allemaal behoorlijk toeristisch georiënteerd net als ik ook in het zuiden heb gemerkt. Daarom ben ik erg blij dat ik een groot deel van mijn tijd ook het echte burgersleven van dichtbij heb kunnen zien. Morgenochtend word ik opgehaald per bus en zal ik waarschijnlijk ruim op tijd op het vliegveld aankomen. Dan kan ik kerst lekker in Nederland vieren. Hoewel ik het hier zal missen, heb ik daar nu al erg veel zin in! Tot gauw!

P.s. Wellicht plaats ik morgen nog een stukje over mijn tocht naar de airport als ik me verveel... ;-)