Reisverslag dag 34 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 34 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 34

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

19 December 2015 | Thailand, Krabi

Dag 34 (16/12): Vandaag staat er voor de ochtend kayakken op de planning. Ik word vroeg opgehaald door een busje en zo gaan we richting ons kayakplekje. De rest van de groep zijn volgens mij Koreanen of zo en die hebben zo te zien weinig kayakervaring. Zij krijgen allemaal als hulp een gids mee op hun kayak en ik krijg lekker als enige een eenpersoons. De omgeving waar we starten is prachtig en ik wil meteen wel foto's gaan maken. En dat kan ook. Al na 5 minuten hebben we de mogelijkheid uit de kayak te stappen voor een fotomomentje. Als we verder gaan komen we op een gegeven moment terecht bij een kleine grot. Hier kunnen we ook weer even rondneuzen. Na weer een tijdje op het water te zijn geweest komen we dan terecht tussen twee grote rotsen. Het ziet er daadwerkelijk prachtig en je kunt er tijden om je heen kijken. Als we dit geweldige stuk zijn doorgegaan komen we nog een stukje in de mangroven. Dit heeft een wat minder levendige sfeer maar dat is juist wel mooi aan deze plek. Daarna gaan we dezelfde route weer terug naar ons beginpunt. Het was echt super om dit mooie gebied per kayak te ontdekken. Na de lunch word ik door de bus afgezet bij Ao Nang Beach, één van de twee beroemde stranden van de regio. Op een kleine afstand ligt echter het populairdere en mooiere Railay Beach. Ik pak de boot daar naartoe, want het is niet over land te bereiken. De boot is zo mooi traditioneel en het is wel leuk daar eens mee te varen. Als ik eenmaal aangekomen ben zie ik meteen waarom men dit zo'n geweldig strand vindt. Het uitzicht vanaf het strand is prachtig en er is veel te doen naast het relaxen. Ik ga voor een wandeling naar de westkant en dat is ook al een hele belevenis. Je hebt het gevoel dat je door een soort tropisch dorp loopt totdat je ineens langs allerlei grotten en rotswanden loopt. Hier en daar zie je wat aapjes en soms wat winkeltjes. Het westelijke deel ziet er schitterend uit. Prachtig blauw water en het strand wordt deels overschaduwd door een grote rots. Er zijn allerlei mooie uitzichtpunten waar ik een kijkje neem en voordat ik het weet is de middag alweer om en moet ik de laatste boot van 5 uur naar Krabi Town pakken. Eenmaal terug in Town bezoek ik de lokale markt voor wat eten. De markten zijn hier echt heel leuk en gezellig! Als ik uit gegeten ben ga ik terug naar het hostel en vroeg naar bed. Morgen vertrek ik richting het national park Khao Sok!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Thailand 2015

Reis naar Thailand

Recente Reisverslagen:

22 December 2015

Reisverslag dag 40 (LAATSTE dag!!)

21 December 2015

Reisverslag dag 39

20 December 2015

Reisverslag dag 38

20 December 2015

Reisverslag dag 37

19 December 2015

Reisverslag dag 36
Sjirk

van 13-11-2015 t/m 23-12-2015 op reis in Thailand

Actief sinds 08 Nov. 2015
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 2489

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 23 December 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: