Reisverslag dag 36 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 36 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 36

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

19 December 2015 | Thailand, Ban Khao Lak

Dag 36 (18/12): Vandaag begint mijn tweedaagse tocht door het national park. We worden rond 9 uur opgepikt en ongeveer anderhalf uur later komen we aan op de pier. Hier stappen we op de boot met onze groep van 14 personen. Na zo'n drie kwartier varen op dit simpele bootje komen we aan op een prachtige plek. Het bestaat uit een rij drijvende huisjes en groot plateau als bar. Iedereen krijgt een huisje toegewezen. Er hangt hier echt een heel leuk sfeertje. Je hebt één rij met huisjes en dat is het dan ook wel. Stap je uit je huisje naar buiten, ben je binnen anderhalve meter in het water. En dat water is heerlijk! De temperatuur is werkelijk perfect. Een stukje verderop is de top zichtbaar van een ondergedompelde boom en hier zwem ik met een paar naartoe en hangen we gezellig rond. Na de lunch gaan we weer op de boot, richting de jungle. En die jungle is erg mooi. Het is een erg dichte jungle en al na een paar minuten moeten we ons eerste riviertje oversteken. Hier houden we geen droge voeten bij. En bij de tweede, derde en vierde keer ook niet. Dan gaan we een grot in. Dit is geen simpel grotje, deze is echt groot en zonder licht pikkedonker. Het is best glad en er is ook weer veel water. Dit varieert van leuke watervalletjes die we moeten beklimmen tot diepe punten waar je bijna niet kan staan. Op een gegeven moment staat het water me bijna letterlijk tot aan de lippen. Verder zien we veel vleermuizen en grote, ongevaarlijke spinnen. De grot is echt prachtig. De combinatie van water, grootte en prachtige stenen zorgt voor een geweldige plek. Er zijn veel mooie druipstenen, maar ook punten waarbij de stenen prachtig glinsteren. Als we de grot helemaal doorweekt uit zijn gekomen moeten we nog een poos door de jungle lopen totdat we weer bij de boot zijn. Als we terug zijn hebben we weer wat tijd om in het heerlijke water te zwemmen. Na het avondeten gaan we per boot op nachtsafari. Het is erg leuk om te doen, ook al zien we nagenoeg geen dieren. Het is erg rustgevend om heel stil en rustig langs de oever van de jungle te varen. Uiteindelijk zien we één nachtaapje in een boom en een grote hagedis die op een boomstam op het water slaapt. Dan gaan we weer terug naar de huisjes. Hopelijk hebben we morgen meer te zien. Dan gaan we een ochtendsafari doen. Als we terug zijn drinken we nog even gezellig wat en gaan daarna naar bed.