Reisverslag dag 5&6 - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 5&6 - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 5&6

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

19 November 2015 | Thailand, Singburi

Dag 5 (17/11): Leuk begin van de dag. Zoals afgelopen dagen wel vaker doet onze douche het niet... Een werkende douche was geen overbodige luxe geweest na een dag zweten. Uiteindelijk toch een andere douche gevonden, maar bij deze konden kleine diertjes vrij makkelijk naar binnen lopen. Zo heb ik 3 kikkers rond zien lopen en ben ik op een aantal zeer onhandige plekken door muggen gestoken. Na het ontbijt vertrekken we naar Ayuttaya, de oude hoofdstad van Thailand. Na een dik uur rijden komen we aan bij een erg grote tempel. Voordat we naar binnen gaan kunnen we voor een bepaalde prijs met een olifant op de foto. Er is echter niemand die dit doet, omdat deze olifant bepaalde poses kunnen doen die ze waarschijnlijk niet zonder geweld hebben aangeleerd. Daar was iedereen zich van bewust en hier wouden we geen geld voor betalen. In de tempel leerden we een aantal dingen over gedrag dat het thaise volk oneerbiedig vindt tegenover het boeddhisme, zoals de manier van zitten, of het aanraken van bepaalde voorwerpen. Toe ik daarna andere toeristen dit wél zag doen, vond ik dat meteen onfatsoenlijk. Daarna hebben we nog enkele vernielde tempels bekeken, wat op een gegeven moment veel van het zelfde was, maar wel interessant om het verhaal erachter te horen. Daarna gingen we naar de "floating market". Dit is een markt aan het water die heel veel verschillende winkels heeft. Van farmaceuten tot kleding en van dieren voeren tot souvenirs. Ook kon je er bij een voorstelling kijken en kon je een echte Thaise massage laten doen. Ik heb echter alleen een shirt gekocht maar me wel erg vermaakt op deze indrukwekkende markt. Na het avondeten zijn we terugegaan naar singburi en hebben we nog gezellig in de bar gezeten.

Dag 6 (18/11): Vandaag stond er niet veel op het programma. Eerst zijn we naar het postkantoor gegaan. Achter het postkantoor zat een oud tuintje waar we met een oud vrouwtje eigen armbandjes hebben gemaakt. Toen gingen we terug naar het kamp en hier kregen we kookles. De politie hier houdt de veiligheid hier erg scherp in de gaten. Daarom nemen ze een kijkje op de accommodatie. Als ze zien dat wij kookles hebben, komen ze echter meteen kijken en ze genieten ervan om buitenlanders ineens een lekker thais gerecht klaar te zien maken. Ze willen zelfs met ons op de foto. Geweldig om te zien hoe vriendelijk de politie hier is, net als alle inwoners trouwens. Het koken ging best goed en het eten smaakte goed. Na de kookles zijn we naar een prachtig zwembad vertrokken en daar hebben we de middag doorgebracht. 's Avonds zijn we gaan barbecuen op een manier die wel wat op gourmetten leek. Toen iedereen vol zat zijn we met het hele kamp richting een bar vertrokken en hier werd een speciaal feest voor ons georganiseerd. Erg gezellig!