Reisverslag dag 25 - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 25 - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 25

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

08 December 2015 | Thailand, Singburi

Dag 25 (7/11): Vandaag is een extra vrije dag vanwege de verjaardag van de koning. Geen lesgeven vandaag dus. De lesgevers gaan helpen bij het weeshuis. Er moet nog veel gebeuren bij dit weeshuis dus er is genoeg werk te doen. Als we aankomen met een propvolle auto (22 vrijwilligers vandaag) zien we alle kinderen al buiten spelen. En dat zijn er niet zo'n beetje ook. In totaal zijn er zo'n 270 kinderen in dit weeshuis, de meesten afkomstig uit hill tribes. Ze hebben of geen ouders meer, of ouders die een extra kind niet meer aankunnen. Of zoals onze coördinator het zei: "The parents don't know how to stop making children." Dat lijkt me een duidelijke uitleg. We gaan vandaag beton storten, omdat er een moddervrij pad naar de droogrekken moet komen. We gooien kuipen vol met zand, stenen, cementpoeder en water. Dit had ik ook al een dag bij de hill tribe gedaan dus ik kende dit werk al een beetje. Omdat de kinderen vandaag niet naar school hoeven zijn er aardig wat die graag willen helpen of spelen. Je werk een tijdje neerleggen om met een kind te spelen is hier totaal geen probleem. De manier waarop de kinderen ons soms helpen is niet altijd even nuttig, maar dat geeft niet. Aan het eind van de dag zijn we goed vies en bezweet maar is het pad wel een mooi aantal meters langer geworden. Je kunt echt progressie zien elke dag. Daarna is het play time. De meeste kinderen spelen op het grote plein en ik doe met een paar een of ander voetbalspel. Als je af bent ga je in de midden zitten. Elke keer als ik af ben vinden ze het helemaal geweldig en het is super leuk om het spel met ze te spelen. Je ziet iedere vrijwilliger enthousiast met de kinderen omgaan. De één tilt ze op, een ander is aan het schommelen. Na zo'n drie kwartier super leuke speeltijd gaan we weg. Op het kamp ga ik met mijn medeleraar voor morgen de lessen een beetje voorbereiden. Ook is er weer een dansoptreden voor de introductie deelnemers en hier dansen we ook nog even gezellig mee. We eindigen de dag met een spannend maar gezellig kaartspel. Er zijn veel andere mensen hier t.o.v. mijn eerste week, maar dat geeft niet. Ik ken de meesten nu en het is echt een leuke groep. Het is hier standaard dat je leuke nieuwe mensen leert kennen, en ze na een week misschien nooit weer ziet. Maar in deze (voor mij) nieuwe groep heb ik zeker mijn draai gevonden. Ik vermaak me de komende week wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Thailand 2015

Reis naar Thailand

Recente Reisverslagen:

22 December 2015

Reisverslag dag 40 (LAATSTE dag!!)

21 December 2015

Reisverslag dag 39

20 December 2015

Reisverslag dag 38

20 December 2015

Reisverslag dag 37

19 December 2015

Reisverslag dag 36
Sjirk

van 13-11-2015 t/m 23-12-2015 op reis in Thailand

Actief sinds 08 Nov. 2015
Verslag gelezen: 49
Totaal aantal bezoekers 2499

Voorgaande reizen:

13 November 2015 - 23 December 2015

Thailand 2015

Landen bezocht: