Reisverslag dag 12 - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 12 - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 12

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

24 November 2015 | Thailand, Umphang

Dag 12 (24/11): Vandaag gaan we naast het olifanten voeren nog vele andere dingen doen. Naast het geven van het voer moeten we het vandaag zelf klaarmaken. Daar beginnen we de dag dan ook mee. We rijden naar een plantage van bananenbomen en hier moeten we de grootsten met een mes omhakken. Dat is een behoorlijke klus. Als er een stuk of 8 bomen zijn omgehakt worden ze in twee stukken gehakt. Het ene stuk (de top) heeft bladeren en het andere stuk is gewoon de stam. Tijdens al dat hakken merk ik al gauw dat ik grote blaren op mijn handen krijg. Daar moet ik voor morgen maar even bescherming tegen vinden. Als alles naar de olifanten is vervoerd kunnen we beginnen met voeren. De olifanten zijn duidelijk hongerig maar ze kunnen onze aanvoer niet bijhouden. Als ze al hun eten dus hebben gekregen kunnen we rustig een tijdje wachten totdat ze klaar zijn. Na ons eigen eten gaan we met een paar Thaise mannen voetballen. Hiervoor gebruiken zij een klein bamboe-achtig balletje en spelen we de bal zo vaak mogelijk over. Heel erg gezellig en heel grappig om met hen te doen. Soms maakt één de bal extra vies voor een ander zodat je onder de modder zit. Daarna kunnen de olifanten een wandelingetje maken en mogen wij op ze rijden. Wel met maximaal 2 personen anders wordt het volgens mij te zwaar voor ze. Dat was een erg bijzondere ervaring. Na het rijden komt denk ik het leukste onderdeel voor de olifanten: wassen in de rivier. Je ziet dat ze het heerlijk vinden en ze gaan heel graag kopje onder. Zo nu en dan besproeit er ééntje mij met water. Als we klaar zijn gaan we in de truck richting een andere plek van de rivier om te raften. De rivier is niet echt wild, maar dat is niet erg. De omgeving is prachtig en zo konden we in alle rust om ons heen kijken en foto's maken. Het was een heel vredige omgeving om in rond te kijken. Na een tijdje stoppen we en pauzeren we om te relaxen in een warme bron. Dat was echt heerlijk water en hier hebben we heerlijk van genoten. Als we een half uur gerust hebben vervolgen we onze tocht op de rivier. Die duurt niet heel lang meer maar er staat nog wel een heel erg hobbelige terugreis te wachten. We stoppen namelijk in de jungle en daar zijn de wegen nou niet bepaald geweldig. Uiteindelijk komen we weer aan op de accommodatie en is iedereen vrij moe. Het was een lange en uitputtende dag. Dat is ook wel lekker. Vanavond gaan we vast weer eventjes kaarten en daarna maar weer vroeg naar bed.