Reisverslag dag 15 - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 15 - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Sjirk Ament - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 15

Door: Sjirk

Blijf op de hoogte en volg Sjirk

28 November 2015 | Thailand, Umphang

Dag 15 (27/11): Vandaag is de laatste volledige dag in Umphang. De dag begint zoals wel vaker met eerst het omhakken van bananenbomen en die voeren we daarna aan de olifanten. De rit naar de olifanten is vandaag voor mij wel extra leuk. Één truck heeft de bak vol zitten met bananenboomstammen -en bladeren. Hier mag ik deze rit bovenop zitten! Erg leuk om te doen en stiekem ook een beetje gevaarlijk. Nadat de olifanten hun eten op hebben en ze gewassen zijn, zijn we vroeg in de middag weer terug op de accommodatie. Zo hebben we genoeg tijd om ons klaar te maken voor het kamperen van vanavond. Ik dacht de hele tijd dat dat in de jungle was, maar nu blijkt dat niet zo te zijn. We gaan namelijk naar de bergen. Na een korte autorit moeten we een behoorlijke klim maken voordat we uiteindelijk op onze bestemming zijn. Al het eten, de tenten etc. gaat mee naar boven. Na zo'n drie kwartier lopen zijn we dan op het topje van de berg. Hier zetten we eerst vier kleine tentjes op en daarna gaan we richting een paar bomen om hout te verzamelen voor ons kampvuur. Daarna gaan we eten. Als we ons eten ophebben kunnen we genieten van een prachtige zonsondergang met een fantastisch uitzicht over dit bergachtige deel van Thailand. Om 18.30 uur is het al pikkedonker en gaan we bij het kampvuur zitten. Hier zitten we nog een tijdje gezellig met zijn allen met een lekker muziekje op de achtergrond. Als het vuur begint te doven zoekt iedereen in tweetallen een tentje op en zullen we op deze harde ondergrond proberen wat slaap te pakken.

• 28 November 2015 - 08:47

Mem:

Hee Sjirk, ik lês hurde ûndergrûn. Do hiest dochs in luchtbêd yn de tas?